Friday 22 May 2015

Facial and Body Scrub Plus Essential Oil

Percubaan pertama membuat scrub muka dan badan telah berjaya TETAPI, baru aku tahu rupa-rupanya fragrance oil bukanlah essential oil!!! Outchh!!! Silap besar rupanya.. patutlah murah je fragrance oil tu.

Essential oil merupakan pati minyak dari bunga, daun, buah, kulit ataupun biji tumbuhan dan untuk menghasilkannya pati ini, pelbagai kaedah yang rumit digunakan. Antaranya ialah melalui proses Penyulingan, Penyulingan Air, Penyulingan Wap, Hydro Resapan dan sebagainya. Maka, tidak hairanlah mengapa harganya terlalu mahal sehingga ada yang mampu mencecah ribuan ringgit!

Sabtu lepas, balik dari kenduri kahwin Miza (duapupu aku) di Tanjung Malim, kami (aku, mak dan suami) terus lajak ke Jalan Segambut. Sebenarnya suami aku dah terlajak nak masuk ke tol Sungai Buloh..Borak punya borak dalam perjalanan, dah terlepas dari Exit Sungai Buloh.. Suami mencadangkan agar kami terus sahaja ke BF1 untuk mencari Essential Oil yang aku idam-idamkan dalam beberapa minggu ni. Terima kasih papa, sanggup berkorban tenaga dan masa melayan kehendak isterimu ini.. huhuhu..terharu dibuatnya... :'-(


Mint-peppermint Essential Oil@10ml = RM22
Lavender Essential Oil@10ml = RM28
Kaffir-Lime Essential Oil@10ml = RM22
Almond Essential Oil@10ml = RM38
Jumlah Semua = RM110



Dapat je Essential Oil...terus aku buat scrub muka dan badan...woweeeeeeeeeeee!!!! Antara scrub yang aku buat, dihadiahkan juga buat usu dan 'kakak' saya... :) Yang untuk sendiri punya, aku dan mak kongsi anak beranak...


No comments:

Post a Comment

Popular Posts